TPU фолиото е пластмасово фолио, чийто материал е предимно полиуретан (TPU), така че се нарича още TPU фолио. Поради отличната си устойчивост на износване, маслоустойчивост, водоустойчивост, устойчивост на прах и други свойства, той се използва широко като защитен филм върху електронни продукти като мобилни телефони и таблетни компютри. Въпреки това, някои потребители ще открият, че TPU филмът ще пожълтее, след като е бил използван за определен период от време, така че защо е това?
Може да има много причини TPU филмът да пожълтява. На първо място, може да има проблеми със самия филм TPU. Добавките, добавени по време на производствения процес, могат да реагират с него по време на употреба, причинявайки пожълтяване на филма. Освен това, ако е изложен на ултравиолетова светлина за дълго време,TPU филмще остарее и ще пожълтее. Освен това се влияе от влажността и чистотата на околната среда. Ако има мръсотия по повърхността, това също може да доведе до пожълтяване на TPU филма. Неправилните методи на употреба, като например използване на неподходящи почистващи препарати, стъргалки или непочистване на повърхността преди монтаж, също могат да причинят пожълтяване на TPU фолиото.
И така, как да предотвратите и поддържате средата за използване на TPU филм? Започнете, като го поддържате чист и сух и избягвайте да го излагате на UV лъчи твърде дълго. Второ, използвайте подходящи почистващи препарати и стъргалки по време на употреба и избягвайте стържене с остри инструменти. Освен това се уверете, че повърхността е чиста и подредена по време на монтажа, за да избегнете остатъци, които могат да повлияят на адхезивните свойства и цвета на фолиото. Пожълтяването на филма се причинява главно от материални проблеми, среда на използване и неправилна употреба. Затова обърнете внимание на поддържането на чиста и суха среда, като използвате подходящи инструменти и правилни методи за инсталиране по време на употреба, за да избегнете пожълтяване. Ако установите, че филмът е пожълтял, можете да опитате да използвате професионален почистващ препарат или да го смените с нов.
